čtvrtek 25. září 2014

Kateřina Petrusová - Nepřítel mého nepřítele


O čem to je?
Dluhy se musí platit. To ví i bývalá policistka Joan, která má závazek vůči samotnému králi drogového podsvětí. Ten se nyní hlásí o splacení dluhu a jako pojistku unese Joaninu malou dceru Amy. Zvládne Joan zabít Roberta Bavettu, jednoho z vůdců italské mafie, a dostat svou dceru zpět? Co když existuje ještě jiný způsob, jak Amy zachránit?

Jak se mi knížka líbila?
Druhý díl ze série Bavettovi od české autorky Kateřiny Petrusové jsem otevřela s nadšeným očekáváním a rozhodně jsem nebyla zklamaná. První díl Nebezpečná láska jsem četla zrovna v době, kdy jsem na blog moc nepřispívala, a proto jsem na něho ani nenapsala recenzi, ale věřte, že jsem z něho byla úplně nadšená. Příběh Michaela a Paige mě naprosto dostal a možná se k recenzi ještě někdy vrátím, protože knížka opravdu stojí za přečtení. 

V tomto díle se setkáváme s druhým z rodu Bavettových - Michaleovým bratrem Robertem. Robert se má stát obětí vraždy naplánované Torem, vůdcem newyorského drogového podsvětí. A tuto vraždu má vykonat bývalá policistka Joan, která Torovi něco dluží. Aby si byl Toro jistý, že ho Joan nepodvede, unese přímo ze školky její malou dcerku Amy. 
Joan je zoufalá - vůbec si není jistá, jestli zvládne sehrát svou roli a získat Amy zpět. Toro totiž vše naplánoval do posledních detailů - Joan se k Robertu Bavettovi dostane skrz místo jeho osobní asistentky ve firmě. Jo se tedy vcítí do role bezbranné a týrané Jane, aby nevzbudila ani to nejmenší podezření. Zpočátku vše vychází tak, jak má, a zdá se, že Joan - Jane se skutečně podaří vykonat svou misi, ale když dojde na lámání chleba, udělá něco naprosto nepředvídatelného. Jak se k její reakci postaví Toro? A co udělá Robert, když zjistí, že ho jeho sekretářka vodila za nos? A uvidí Jo ještě někdy Amy?

Děj se opět odehrává v New Yorku (a nejen tam), který zčásti ovládá italská a zčásti ruská mafie. A tyto dvě jdou samozřejmě proti sobě. Není radno zaplést se ani s jednou z nich, bohužel Jo vězí až po uši v průšvihu mezi oběma. 

Jo mi jako postava byla sympatická - i když nemám dítě, asi bych se zhroutila, kdyby mi ho někdo unesl, a nebyla bych schopná jednat. A už vůbec ne tak chladnokrevně jako ona. Jo je bojovnice, statečná a houževnatá, která se pere za své nejbližší jako lvice, a tím mi byla velmi blízká. 
Robert Bavetta je bratr mého oblíbence Michaela z předchozího dílu. Musím říct, že zpočátku jsem ho moc nemusela, protože na rozdíl od Michaela nebyl tak hodný a bezprostřední, místy byl dokonce vyloženě protivný. Ale čím víc stránek jsem měla za sebou, tím víc mi byl Robert milejší. Musím obdivovat jeho reakci na Joaninu skutečnou identitu i důvod, proč je u něho ve firmě. Na konci knížky už byl Robert též mým oblíbencem. 
Amy byla skvělá :) Ty její otázky a vtipné historky mě rozesmívaly celou dobu, kdybych měla dceru, chtěla bych, aby byla jako Amy. 
Ještě musím zmínit Johnnyho, Robertova osobního strážce. Líbil se mi už v prvním díle a tady má náklonnost k němu ještě vzrostla. Prostě super chlap a jeho dialogům s Robertem se nešlo nesmát. 
A pokud jste stejně jako já fanoušky Mikea a Paige, nebojte, o jejich přítomnost nebudete ochuzeni, což mě velmi potěšilo. 

Nepřítel mého nepřítele je hodně dobré čtení, i když první díl se mi líbil možná o malinko víc. Ale každopádně jsem zvědavá na třetí a bohužel poslední z této skvělé série. Musím vyzdvihnout i povedenou obálku nejen tohoto dílu, ale i všech ostatních. Pokud máte rádi napětí a romantiku, určitě neváhejte a Bavettovy si sežeňte. Kateřina Petrusová se díky nim stala jednou z mých nejoblíbenějších českých spisovatelek a těším se na další její tvorbu. 

Informace
Součást série: Bavettovi (2. v sérii)
Rok vydání: 2013
Formát: 360 stran, vázaná
Vydal: Fragment


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář, dělají mi obrovskou radost :)