úterý 6. května 2014

Lisa Jackson - Noc předtím

O čem to je?
Jsou chvíle, kdy nemůžete důvěřovat nikomu. Vlastně začnete pochybovat, jestli můžete věřit aspoň sami sobě. V ponurých stínech ospalého jižanského městečka se skrývá sériový vrah. Zabíjí s děsivou precizností, každá vražda je krvavou kopií těch předchozích. Jako by pro něj oběti byly pouhým prostředkem k naplnění morbidní touhy, která nemůže být nikdy ukojena...Caitlyn Montgomery Bandeauxová se probudila zbrocená krví. Nevzpomíná si na jediný okamžik předešlé noci, kdy byl brutálně zavražděn její manžel. Ví jen to, že stejným způsobem zemřelo až příliš mnoho lidí, které dobře znala. Pro policii je hlavní podezřelá, což je samo o sobě děsivé. Ještě děsivější jsou však střípky vzpomínek, které jí naskakují v mysli. V naprostém zoufalství se obrátí na psychologa Adama Hunta, ale vzápětí se jí zmocní další pochybnost: do jaké míry mu může důvěřovat? Když totiž vrah znovu zaútočí, Caitlyn začíná zjišťovat, že ti, kteří vypadají jako ztělesněná nevinnost, mohou v sobě skrývat ryzí zlo... 

Jak se mi knížka líbila?
Lisa Jackson už dlouho patří mezi mé nejoblíbenější spisovatelky a v žánru thriller je pro mě jasnou jedničkou. Přečetla jsem od ní skoro všechno, co u nás zatím vyšlo (kromě asi dvou historických romancí, na které se teprve chystám). Ještě nikdy mě nezklamala a nejinak tomu bylo i tentokrát. Hlavní hrdinka Caitlyn se jednoho rána probouzí ve své posteli celá od krve a nepamatuje si, co se stalo. Od policie se dozvídá, že v noci byl zavražděn její manžel, se kterým je právě v rozvodovém řízení. Policie ji logicky podezřívá, ale nemají proti ní žádné důkazy. Zanedlouho začínají kolem Caitlyn umírat další lidé, které znala - například její bývalá psycholožka a žena, ke které chodila na hypnózu. Smrt brzy zasáhne i Caitlyninu rodinu - zdá se, jako by si někdo usmyslel vyvraždit všechny její příbuzné. Policie v čele s detektivem Piercem Reedem má plnou hlavu starostí a plné ruce práce. Do všeho se navíc motá otravná novinářka Nikki Gilletteová. 
Caitlyn mi sice občas přišla trochu nesympatická a působila na mě opravdu jako blázen, kterého z ní všichni dělali, ale pak se to zlepšilo a začala jsem jí fandit. Líbil se mi i vztah, který se postupně rozvinul mezi Caitlyn a jejím novým psychologem Adamem. Vždycky si říkám, že Lisa Jackson píše "thrillery pro ženy", protože její knihy obsahují jak napětí, tak i romantiku a většinou není nouze ani o pikantnější scény :) Velmi zajímavá byla i dějová linka s Caitlyniným dvojčetem, sestrou Kelly, ale víc vám neprozradím. Konec byl nečekaný, a i když jsem měla několik tipů, kdo by mohl být vrahem, netrefila jsem se. Překvapivé pro mě bylo i závěrečné odhalení s Caitlyniným dvojčetem. Byla jsem tedy maximálně spokojená a k přečtení určitě doporučuji. Plusem pro mě navíc byla i podařená obálka, která působí strašidelným dojmem a vystihuje atmosféru příběhu.

Informace
Název originálu: The night before
Součást série: Savannah (1. v sérii)
Rok vydání: 2014
Formát: 424 stran, vázaná s papírovým přebalem
Vydalo: Domino

4 komentáře:

  1. na tuhle knizku se obrovsky tesim! cetla jsem na ni uz nejake recenze a myslim, ze je to knizka primo pro me :) pekna recenze

    roo.rachel.1987@gmail.com
    SOUTĚŽ O ODZNÁČKY A KNÍŽKU
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/04/velka-knizko-placickova-soutez.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že jak si ji přečteš, sepíšeš své dojmy :)
      Do soutěže už jsem se zapojila a teď si budu držet palce :D

      Vymazat
  2. Tahle se mi také moc líbila, i když mě trošku překvapilo, jak jsou si autorčiny knihy vzájemně podobné, nicméně velmi čtivé a zajímavý konec! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dá se říct, že víceméně používá podobnou nebo nějak obměněnou zápletku pořád dokola, ale vždycky je to napínavé a hrozně mě její knihy baví :)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář, dělají mi obrovskou radost :)