pondělí 19. května 2014

Autogramiáda Kateřiny Tučkové

Ahojte,
asi před měsícem jsem se zúčastnila autogramiády Kateřiny Tučkové v Městském divadle ve Zlíně a tohle je takový malinký report o tom, jaké to bylo. 
Na úvod pár faktů: Kateřina Tučková se narodila roku 1980 v Brně. Vystudovala bohemistiku a dějiny umění na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity a v současné době kromě spisovatelské činnosti působí jako kurátorka.Většina z nás Kateřinu Tučkovou zná jako autorku Žítkovských bohyní, které před nedávnem zažily velký boom. Není to však její jediná známá kniha, k dalším dílům patří například ještě novela Montespaniáda, román Vyhnání Gerty Schnirch (za který obdržela v  roce 2010 cenu Magnesia Litera) a beletrizovaný životopis Můj otec Kamil Lhoták. Já jsem sice zatím přečetla jen "Bohyně" a Vyhnání Gerty Schnirch, ale časem se chystám i na ty ostatní.  
Ale teď už k autogramiádě. Zlínské divadlo si na sebe vzalo nelehký úkol a převedlo Žítkovské bohyně na jeviště. Bohužel zatím nemůžu posoudit, jak se to povedlo, protože všechna představení bývají beznadějně vyprodaná. Recenze jsou však více než příznivé. Kateřina jako autorka knižní předlohy a spoluautorka scénáře se jednoho takového sobotního představení zúčastnila. Neváhala jsem, popadla doma svůj výtisk Žítkovských bohyní a vydala se do divadla. Už když jsem přicházela, potkávala jsem spoustu lidí se stejnou knížkou v ruce. Řada už naštěstí nebyla tak dlouhá, protože jsem přišla asi půl hodiny po začátku autogramiády, ale i tak jsem čekala minimálně 10 minut, než jsem se dostala na řadu. Kateřina byla neuvěřitelně srdečná a milá, na každého se usmála a zeptala se, jaké chce do knížky napsat věnování. Taky mě překvapilo, jak jí to slušelo a jak je naživo hezká :) Na fotkách sice působí  sympaticky, ale ve skutečnosti je ještě sympatičtější. Můj ulovený podpis můžete vidět na fotce níže. Jsem ráda, že jsem Kateřinu viděla naživo, protože ve mě zanechala hluboký dojem. Na to, jak je mladá, byla velmi charismatická a ráda se s ní setkám na nějaké další akci.  


(Omlouvám se za nepůvodní fotky, ale chytře jsem si zapomněla foťák doma.)



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář, dělají mi obrovskou radost :)