sobota 3. května 2014

Felix J. Palma - Mapa času

O čem to je? 
Strhující příběh o cestování časem z prostředí viktoriánské Anglie. Píše se rok 1896 a celý Londýn žije převratnou novinkou – cestováním v čase. Společnost Murrayho cesty časem totiž svým klientům nabízí možnost uskutečnit dávný lidský sen a vypravit se do jiné doby. A to přesně udělá Claire Haggertyová, svérázná mladá dívka ze zámožné rodiny, která je přesvědčená, že jí žádný z nudných nápadníků nedokáže dát opravdovou lásku. Proto se vypraví do roku 2000, kde se zamiluje do muže z budoucnosti a zažije s ním milostný románek napříč časem. Ne každý ale touží po budoucnosti. Andrew Harrington chce spáchat sebevraždu, protože ho nic nedokáže zbavit bolesti ze smrti jeho milované, prostitutky Marie Kellyové, která se stala poslední obětí Jacka Rozparovače. Když se však objeví možnost cestovat v čase, rozhodne se vypravit do minulosti a Marii zachránit. Jenže cestování časem má svá rizika. Můžeme měnit minulost? Smíme vidět budoucnost? Sám spisovatel H. G. Wells čelí nebezpečím a paradoxům cestování časem, když se v jeho době objeví člověk z budoucnosti, který ho chce zabít a přisvojit si autorství jeho románů.

Jak se mi knížka líbila?
Na tuhle knihu jsem si dělala zálusk už dlouho, od té doby, co se minulý rok objevila na pultech knihkupectví, kde mě upoutala svou obálkou a taky první větou anotace. Cestování časem, viktoriánská Anglie... to bude super, říkala jsem si. A taky bylo, až na pár maličkostí. Nápad autora byl výborný, taky jeho vypravěčský styl je bez chybičky, ale... Místy jsem se do děje trošku "zamotala" a musela jsem přemýšlet, co se vlastně stalo před chvílí. Ke konci už mi to připadalo zamotané úplně a ze všeho toho cestování do minulosti a do budoucnosti se mi pěkně točila hlava. Ale přesto to bylo výborné počtení, protože se člověk neubránil myšlence: "Co kdyby se opravdu dalo cestovat časem?" Mapa času je prvním dílem tzv. Viktoriánské trilogie, a až u nás vyjde další díl s názvem Mapa nebe, určitě si ho přečtu taky. 

Informace
Název originálu: El mapa del tiempo
Rok vydání: 2013
Formát: 528 stran, vázaná
Vydal: Host 


4 komentáře:

  1. Zní to zajímavě:) Asi se po knize někde podívám. Jinak pěkný článek:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Zajímavé to rozhodně je, místy jsem se nemohla odtrhnout a místy jsem se musela víc soustředit, ale jako celek je to povedený román.

      Vymazat
  2. Mapu času jsem četla a je to naprosto geniální knížka. Pamatuji si, že jsem jí náhodně uviděla v knihkupectví i nás v zapadákově asi tři dny po tom, co vyšla, a okamžitě jsem jí musela koupit. :3 Jinak, dobrá recenze. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si ji taky chtěla koupit, ale nakonec jsem si ji trochu opožděně půjčila v knihovně. Ale kdo si počká, ten se dočká :) A děkuju :)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář, dělají mi obrovskou radost :)