úterý 23. června 2015

V údolí lišek se stalo něco divného...

* Charlotte Link
* V údolí lišek (Im Tal des Fuchses)
* 344 stran, hardback s přebalem
* Ikar, 2014
* Dagmar Hoangová

Anotace:
Co když tvůj únosce beze stopy zmizí a nikdo neví, kde jsi?
Nádherný letní den, osamělé parkoviště uprostřed polí a luk. Vanessa Willardová čeká na svého muže, který se šel projít se psem. Ponořená do myšlenek si nevšimne auta, které se blíží. Když se jí zmocní nepříjemný pocit, je už pozdě. Objeví se neznámý člověk, přemůže ji, omámí a odvleče. Zavřenou v bedně, v níž je jen voda a jídlo na týden, ji ukryje v jeskyni. Avšak dřív, než pachatel stačí požadovat po jejím manželovi výkupné, je zatčen za jiný delikt. A unesenou ženu ponechá jejímu osudu...



Na knihu V údolí lišek jsem se těšila už od chvíle, kdy ji Rodaw z Knihánkova ukazovala v jedné ze svých úžasných měsíčních lákaček. Zaujala mě jak anotací, tak obálkou. S velkým očekáváním jsem se pustila do čtení... a nepřestala, dokud jsem se nedostala na poslední stránku. 

V první řadě musím poznamenat, že anotace je trochu zavádějící. Ano, v knize se stane přesně to, co se v ní popisuje, ale rozhodně to není ústředním motivem knihy. Vanessa je sice podle anotace hlavní hrdinkou, ale ve skutečnosti je to trochu jinak. V údolí lišek je výborný thriller, o tom není pochyb, je napínavý, nečekaný, překvapivý a temný. Ale především se jedná o psychologické vykreslení postav. Autorka ve své knize rozebírá, co koho vedlo k jednání, kterého se dopustil, řešila, jak se jednotlivé postavy cítí a co s nimi bude dál. 

Zajímavých postav je zde celé procesí. Ať už se jedná o Vanessu, o jejího manžela, její přítelkyni Alexii, o Ryana, na němž příběh z velké části stojí, o Noru... Všichni jsou skvěle napsáni a povahově vystiženi, na každém lze najít něco, díky čemuž s nimi sympatizujete či naopak. I příběh s únosem je vymyšlený výborně. Vše do sebe zapadá, vše se nakonec vysvětlí, až na jednu dvě věci, které mi vrtají hlavou ještě doteď. Jak souviselo přepadení Debbie a Ryanovy matky s ostatními událostmi? Škoda, že tohle nám autorka nevysvětlila. 

Přestože by někdo mohl namítat, že se nejedná o mrazivý thriller, jak by se možná podle znepokojivé obálky dalo očekávat, já jsem byla nadmíru spokojená. Tuto knihu bych doporučila mužům i ženám, i když možná o něco víc ženám, kvůli delším psychologickým rozborům postav. Co by někomu mohlo vadit, já jsem naopak ocenila, protože to této knize dodalo další rozměr. Téma únosu mě velmi zaujalo, a konec pro mě byl naprosto nepředvídatelný a překvapivý. Možná jsem naivní, ale opravdu jsem to vůbec nečekala. Proto této knize uděluji plných pět hvězdiček a už se těším na další knihu od Charlotte Link.  
Anotace a info o knize: www.databazeknih.cz


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář, dělají mi obrovskou radost :)