pondělí 27. července 2015

Dovolená v Rakousku - 1. část (Salzburg, Haus der Natur, ZOO)

Ahojte, zdravím všechny své čtenáře,
důvodem mě delší odmlky byla dovolená v Rakousku (jak už je všem jasné z názvu článku :). A protože byla naprosto parádní, nedá mi to, abych vám o ní nenapsala pár slov. Vyrazili jsme ve čtyřech - já, moje ségra a naši muži. Bydleli jsme v jednom malém rakouském městečku asi hodinu cesty od Salzburgu. 

Cesta trvala asi 6 hodin s četnými přestávkami na benzínkách na odskočení si, na zmrzlinu a v jednom případě jsem byli donuceni shánět i opravnou lepicí pásku na zadní blatník. Ale dojeli jsme v pořádku a to se počítá. Ubytovaní jsme byli u známých na "chatě", která s našimi chatami nemá nic společného, byl to normální pěkně upravený domek s krásnou zahradou plnou květin. Protože jsem cestovali v tom největším vedru, trochu jsme vybalili, trochu odpočali a vyrazili ten den už jen k jezeru. Mondsee je od St. Georgenu, kde jsme bydleli, vzdálené asi 14 km a je nádherné. Protože se ale zatáhlo a začalo poprchat, sotva jsme k jezeru dorazili, smočili jsem si jen nohy a jeli zpět. A večer nás čekal soukromý pokerový turnaj :) 

Další dny patřily poznávání a vzdělávání se. Navštívili jsme nádherný Salzburg, kam jsem se už dlouho chtěla podívat. Nejdřív naše kroky vedly do muzea Haus der Natur. Je to největší salzburgské muzeum s pěti patry, přičemž v každém najdete něco, čím budete fascinováni. Přízemí patřilo akváriím s mnoha druhy sladkovodních i mořských ryb, korály, můžete zde sledovat krmení chobotnice a žraloka. Dále je tady část věnovaná dinosaurům a starým civilizacím.V dalších patrech se nachází terária s plazy, expozice drahých kamenů, vycpaná zvířata všech kontinentů, hmyz, vesmírná část, lidské tělo, už ani nevím, co všechno, ale musím říct, že oči nám přecházely a strávili jsem zde několik hodin. 

 
 
 

Samotné město, rodiště Wolfganga Amadea Mozarta, je také velmi krásné. Protože nás ale opět sužovalo neskutečné horko, neužili jsme si procházku úplně jaksepatří. Přesto to byl skvělý zážitek. Pevnost Hohensalzburg jsme viděli jen zespodu, protože nahoru bychom se v tom vedru asi nevyšplhali, přešli jsem most přes řeku plný zámků, kterými si lidé chtějí navždy zamknout svou lásku (své jsme ovšem jaksi připojit zapomněli... :) ).  Následoval zámek Mirabell a jeho krásné zahrady, na které byla radost pohledět. Měli jsme v plánu ještě Hellbrunn, ale na ten už nám síly nezbyly. 

 
 


Navštívili jsme i ZOO. Procházka to byla pěkná, i když díky tomu počasí byla spousta zvířat schovaných někde v nedohlednu. I přesto jsme ale viděli dost. Pořád ale tvrdím, že naše zlínská ZOO je nejkrásnější :) Ale tady zase měli jiné druhy zvířat, které u nás nemáme, a to okolí je bezkonkurenční. Celá ZOO leží pod příkrým skalním srázem a přímo naproti se vypíná vysoká hora, jejíž název bohužel neznám. 




 



Celkově se mi v Salzburgu hodně líbilo a určitě bych se sem ještě někdy vrátila, v lepším počasí a na delší dobu, abych si tu atmosféru stihla pořádně užít, a taky ochutnat slavné Mozartkugeln, které se zde prodávají doslova na každém rohu :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář, dělají mi obrovskou radost :)