středa 4. června 2014

Andrew Fukuda - Hon

O čem to je?
Jak zůstat na živu ve světě, kde jsou lidé považováni za pochoutku a všichni touží po jejich krvi? Pravidla jsou jasná: nesmát se, nepotit se, neupozorňovat na sebe. A hlavně – nezamilovat se do jedné z nich! Gen se liší od všech ostatních. Nedokáže běžet rychlostí blesku, sluneční světlo ho nezabije a nemá neukojitelnou touhu po krvi. Není upír, je člověk. Je vybrán, aby se zúčastnil honu na poslední lidi. Jeho pečlivě utajovaný život se hroutí. Skupina bezcitných lovců začíná tušit, že s ním není něco v pořádku. Seznámení s dívkou v něm probudí city, které do té doby neznal. Gen našel něco a někoho, za co má cenu bojovat, a jeho potřeba přežít ve světě plném nemilosrdných dravců je stále silnější...

Jak se mi knížka líbila?
Ráda čtu knížky s upíří tématikou a všechny ty Stmívání, Školy noci a Vampýrské akademie už mám za sebou. Tohle ovšem bylo něco úplně jiného. Na světě existují dvě skupiny lidí - upíři (kteří jsou však považováni za lidi) a posledních pár lidí nazývaných glupani. Glupani se musí přizpůsobit životu mezi upíry, to znamená dodržovat spoustu nejrůznějších pravidel, jak na sebe neupozornit. Hlavní postavou knihy je Gen, jeden z glupanů (tedy posledních obyčejných lidí). Každý den se musí holit, aby ho ani jediný chloupek neprozradil, musí se pečlivě mýt, aby zakryl svůj tělesný pach, musí si dávat pozor na projevování emocí - protože upíři se nesmějí, nepláčou, nezívají a podobně. Gen chodí do třídy se Září, dívkou, do které je už dlouhou dobu zamilovaný.
Jednoho dne jsou na základě náhodného losování vybíráni účastníci honu na poslední lidi = glupany. Gen i se Září jsou mezi vylosovanými a odjíždějí do Ústavu pro studium glupanů, kde se budou nejprve věnovat tréninku a poté samotnému honu. Pro Gena je zde ještě těžší udržet svou pravou totožnost v tajnosti, protože nemá možnost každý den se sprchovat a holit. Lidé drží v ústavu skupinu glupanů, kteří žijí ve vesničce pod Kopulí, která je chrání před lidmi, a zároveň jsou využíváni jako výzkumné objekty a mají sloužit jako "potrava" při honu.
Gen se seznámí s jednotlivými obyvateli vesničky a více či méně se s nimi sblíží. Později dochází ke dvěma šokujícím odhalením - jedno se týká Záře a jedno samotného Gena. A hon začíná...

Pro a proti
+ originální pojetí upírského tématu
+ napínavý příběh a zajímavá zápletka
+ celkem sympatické postavy, i když žádná nijak zvlášť nevyčnívala
+ dočkáme se i trochu romantiky
+ otevřený konec, který mě nalákal na další pokračování
+ obálka podle mě dobře vyjadřuje atmosféru příběhu

- ze začátku jsem měla trochu zmatek v tom, kdo je člověk a kdo glupan
- stejně mi nešlo do hlavy, jak Gen mohl i přes všechna ta opatření přežít mezi lidmi tak dlouho :D
- konec mi přišel malinko překombinovaný
- z námětu by možná šlo "vytřískat" i trochu víc

Když to shrnu, knížka se mi líbila. Byla originální, napínavá, a i přes drobné nedostatky mě opravdu bavila. Měla jsem ji přečtenou docela rychle a určitě si přečtu i další díl. Jsem totiž dost zvědavá, jak to všechno nedokončené dopadne. Takže pokud vás baví upíři, určitě do této knížky běžte. 

Informace
Název originálu: The Hunt
Rok vydání: 2014
Formát: 304 stran, brožovaná
Vydal: Fragment

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář, dělají mi obrovskou radost :)